Dalekozrakost (Hypermetropie), jinak také Hyperopie
Při zrakové vadě zvané dalekozrakost se paprsky světla, procházející očním aparátem, protínají až za sítnicí oka, na sítnici tedy dopadají v různých bodech a tvoří se tím neostrý obraz. Dalekozrakost se projevuje špatným viděním blízkých předmětů, při těžkých formách je nemožné zaostřit i na vzdálenější předměty.
Nejčastější příčinou je tzv. krátké oko, kdy paprsky dosahují až za sítnici, nebo nízká schopnost oční čočky vyklenout se dostatečně při akomodaci na blízké předměty a pozměnit správně dráhu paprsků světla.
V počátečním stádiu zůstává velmi často neodhalena až do cca 40 let života. Může se projevovat únavou očí a bolestí hlavy. Dalekozrakost je možné korigovat kontaktními čočkami nebo brýlemi v plusových dioptriích.
Dalekozrakost u dětí je způsobena zatím nedostatečně vyvinutým dětským okem – oko je ještě „krátké“ a dítě tak nevidí na blízké předměty. Často je doprovázena šilháním. Ale s vývojem oka a včasným odhalením a řešením s lékařem se dá dobře léčit.
Existují 3 základní typy dalekozrakosti:
Telefon: 727 887 352
E-mail: info@kupcocky.cz
Andrea Votavová
Revoluční 1017
290 01 Poděbrady
Cookies se používají k ukládání vašeho nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu a reklam. Informace o užívání našich stránek také sdílíme s našimi partnery z oblasti sociálních médií, reklamy a analytiky.
Technické cookies Tyto cookies jsou potřebné pro Váš pohodlný nákup a správné fungování e-shopu. |
|
Google Ads Platforma pro reklamu ve vyhledávání, bannerovou reklamu, YouTube reklamu, retargeting, měření konverzí. |
|
Google Analytics Analytický a marketingový nástroj pro zjišťování chování uživatele na stránce, za účelem návrhu lepšícho rozvržení, funkcionalit a dalšího vylepšování stránek, profilování uživatele a cílení personalizované reklamy. |
|
Smartsupp Nástroj pro instantní komunikaci s klientem |
|
Seznam.cz Retargeting pro lepší cílení reklamy. |
|
Facebook Slouží k lepšímu zacílení reklamy v rámci reklamní sítě Facebook |