Oxygen flux je relativně novým měřítkem v oboru kontaktních čoček, zjednodušeně se dá pojmenovat jako dostupnost kyslíku rohovce.
Dosud se kyslík procházející k rohovce měřil pomocí Dk/t, tedy propustností materiálu čočky pro kyslík v závislosti na tloušťce čočky. Nově ale odborníky zajímá spíš množství kyslíku, které se dostane až k povrchu rohovky, a právě to sleduje oxygen flux.
Oxygen flux závisí především na materiálu kontaktní čočky a s tím související propustností pro kyslík (Dk/t), celkovém designu kontaktní čočky, ale také na podmínkách a prostředí, ve kterém je kontaktní čočka používána (např. jestli s ní nositel přespává nebo ne).
Na první pohled by se mohlo zdát, že čím je propustnost (Dk/t) vyšší, tím je vyšší i dostupnost (oxygen flux) a tedy i spotřeba kyslíku rohovkou. Toto ale platí je do určité hodnoty. Můžeme tedy usuzovat, že i kdyby se propustnost pro kyslík zvýšila na hodnoty 500 nebo i 1000, rohovka by spotřebovala stále stejné množství kyslíku a nárůst hodnot Dk/t by neměl výrazný dopad na stav a fyziologii rohovky.
Výrazně se to projevuje u hydrogelových materiálů, u kterých je dobré dbát zejména na vyšší hodnoty Dk/t. U silikonhydrogelových kontaktních čoček, které již mají dostatečnou Dk/t, už není nárůst oxygen flux tak prudký a roste pomalu.
Telefon: 727 887 352
E-mail: info@kupcocky.cz
Andrea Votavová
Revoluční 1017
290 01 Poděbrady
Cookies se používají k ukládání vašeho nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu a reklam. Informace o užívání našich stránek také sdílíme s našimi partnery z oblasti sociálních médií, reklamy a analytiky.
Technické cookies Tyto cookies jsou potřebné pro Váš pohodlný nákup a správné fungování e-shopu. |
|
Google Ads Platforma pro reklamu ve vyhledávání, bannerovou reklamu, YouTube reklamu, retargeting, měření konverzí. |
|
Google Analytics Analytický a marketingový nástroj pro zjišťování chování uživatele na stránce, za účelem návrhu lepšícho rozvržení, funkcionalit a dalšího vylepšování stránek, profilování uživatele a cílení personalizované reklamy. |
|
Smartsupp Nástroj pro instantní komunikaci s klientem |
|
Seznam.cz Retargeting pro lepší cílení reklamy. |
|
Facebook Slouží k lepšímu zacílení reklamy v rámci reklamní sítě Facebook |